4 Ekim 2015 Pazar

Dana Turp Çorbası yemek tarifi (Video)




http://koreyemek.blogspot.com

dana et 200gr
beyaz uzun turp orta boy 1 tane
soya filiz 2 paket
kuru soğan 1 tane
yeşil soğan 4 tane
pul biber 2 yemek kaşığı
soya soiçme suyu 2 yemek kaşığı
sarımsak 4 dişi

Soya filizi yıkadım ve tencereye az suyla birlikte haşladım. haşlarken soya firizin kokuiçme suyu çıkıncaya kadar
kapağı açımamak lazım! açarsa soya filiz hep kötü kokar. fazla haşlanmak gerekmiyor. koku çıktıktan sonra hemen kapağını açıp soya firizi soğuk sudan geçirin.
Ben bonfle bölümü kullandım. bir az yağlı ama çok yumuşak oluyor. kuşbaşı şekilde keser ama kuşbaşdan ince olması lazım.
soya soiçme suyu ve karabiber eklenir. 20 dk. bekletir.
dana et ile beyaz turbu tencerede kavurmaya başlar. herhangi yağı kullanmadım. isterseniz susam yağıyle
kavurma yapa bilir. eti kavurduktan sonra suyu ilave eder.
haşlanmış olan soya filiz ve yarım ay şekilinde kesen kuru soğanıda eklenir.
Pul biber ekler. çok aclı isterse 2 yemek kaşıktan daha fazla ekleye bilir.
4 cm kadar kesen yeşil soğanıda ilave eder. malzemeler yumuşağınca dek iyice kaynatır.
kaynatıktan sonra soya soiçme suyu ilave eder. tuzuyla tadını tamamlanır.


Not:Yemeğinizi kesinlikle kısık ateşte yapmanızı tavsiye ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder